Tuesday, December 23, 2008

Gaya Travel Nusantara


s.c- my debut articles published in GTN Magz


'Just because it is, doesn’t mean it shouldn’t be'

Perjalanan hidup kita ni memang la tak boleh dijangka. Aku tak pernah pun terfikir untuk menjadi seorang penulis lebih lebih lagi penulis travel blog@travel magz. Peluang yang datang pada aku setelah aku brenti keje memang banyak lepas satu satu. Alhamdulillah! Dari seorang exec di syarikat penyelidikan antarabangsa ke freelance photographer sekarang ni photojournalist pulak...

Nang sik cayak koh, owh lupak juak nak madah. aku pun da ada kempeni kedirik. Ala kempeni kecik jak, molah sebis photography key urang nak kawin, cukur jambul, ulangtahun apa2 jak, magazine, event etc...all this things happen so fast, mula dengan membeli camera D80 tok in April then my first assignment in August then sampai kenek tok almost every week aku kuar ngambik gambar dan kadang2 molah story. nang sik cayak ...kerol onggon cuba ko tampar lok muka ku tok..tapi eboh kuat2 gilak hehehe :)

eh udah la dolok k. aku tok bukan pandey gilak ngerepak macam kezen ku kerol onggon ya...hehehe :) so pada semua lepeh2 sekelian sori lah kerna aku terpaksa menggunakan bahasa ibunda molah blog tok... sik pat ku nolong..