Tuesday, February 3, 2009

Treasure...uncovering pattern & principles that create prosperity

Oh... sik ku mauk madah lelah lelah lagik.. sik bagus ngerepak kata urang. Mun dah kerja ya kenak lah bertahan sikit sik boleh nak mengeloh jak... Owh time g Sandakan ariya, aku berkenalan dengan lakibini bespren AKo, Kak Midah & Abg Man. Apa nok boleh ku nyimpul pasal dak duak tok "GREAT PEOPLE" nang sempoi tapi penuh dengan semangat.

Kak Midah & Abg Man

Di pendekkan cita, balit dari Sandakan Kak Midah nyemput datang makan di rumah nya di Andalusia Pantai Hill Park, tapi sebab aku esoknya g Medan terpaksalah makan2 yang ditunda time aku balit dari Medan kelak. Nak masak udang nok dibelinya di Sandakan kata kak Midah. Bestnyer..udang masak kari... tapi ya bukan reason utama aku mauk pegi umah sidak tapi sebab peribadi dak duak yang sangat sempoi tapi berilmu yang molah aku sik sabar sabar nak jumpa. Dipendekkan cita, makan la udang kari tek...mmg sedap, tapi yang paling aku kagum adalah anak2 kak Midah yang sangat sopan santun dan educated. 7 orang semua, sorang gik baby lah.. tapi yang lain semua ada character masing2, semua home school kata kak Midah. WOW bukan calang calang urang boleh meng'home schoolkan anak2. Kecik kecik semua macam buku Edwin Louis Cole, Robert Kiyosaki dll author buku2 motivasi... huh, ada vision anak2 kak Midah tok detik atiku. Kak Midah eboh dielobarate lagik lah, semua dalam pertuturannya adalah semangat yang sentiasa molah aku tertunggu tunggu apa nok nak dipadahnya...So nya pun minjamkan aku Buku tulisan Edwin Louis Cole - Treasure Uncovering Pattern & Principle that create Prosperity.

kali tok bukan ku nak cerita pasal buku tok, tapi cukuplah buk tok telah molah aku sedar mungkin selama tok aku sik bersungguh2 mempolish power yang aku ada... Finding the right Pattern. Orite...



Minggu tok aku ada wedding...2 minggu dolok aku shoot nikah dah duak tok, so 1 hb ya tek reception dak duak di Dewan Dato Razali Jln Ampang... lawa juak bini miak tok, sekali pandang macam cat mentor tapi sekali pandang lagik macam Saida af6 pun ada juak...hehe apa apa pun tokrang nanggar la kedirik... aku nak nyambung kerja lok.




Hazaman & Surida
dak duak tok bercinta dari tingkatan 2..wow


semoga berbahagia ke akhir hayat!